Jdi na obsah Jdi na menu

PĚNOVÝ VÁLEC A JÁ

10. 8. 2015

 Pěnový válec a Já  

seminar-penovy-valec.jpg

Pěnový válec jsem si přivezla z mezinárodního kongresu aerobiku v Praze přibližně před 10-ti léty. V té době jsem se již naplno věnovala metodě Pilates Institute / dnes Pilates Clinic Method / a aerobic nadobro opustila. I když nikdy neříkej nikdy. Začínala jsem tenkrát s osobními tréninky a pěnový válec stál v koutě a četnost použití nic moc. Posléze jsem začala experimentovat a zpětná vazba klientů mne překvapila. Byli nadšení a cvičení na válci si postupně zamilovali a já s nimi. Tak jsem objednala první bednu válců, která byla brzy rozebrána a já objednávala další a další.

seminar-penovy-valec1.jpg

 Pokud máte zkrácené určité svalové skupiny a cítíte ztuhlost, mohou za to nejen zkrácené svaly, ale často i zatuhlá pojivová tkáň fascie. Fascie obaluje všechny struktury v lidském těle. Každý orgán, svalové vlákno, sval,. Pokud je vše v pořádku, jednotlivé vrstvy mohou po sobě klouzat. Pokud ale dochází k jednostranné zátěži jak pracovní tak sportovní, statické zátěži / dlouhé sezení /, úrazu či stresu, mohou se jednotlivé vrstvy slepit a přestanou se mezi sebou pohybovat. Pokud tento stav trvá dlouho, nepomůže nám již samotný strečink, ale musíme zasáhnout i do pojivové tkáně. Je jasné, že manuální terapie je lepší, ale na pěnovém válci se můžete válet doma denně a výsledky na svém těle cítíte již při prvním tzv. válení. Pěnový válec uvolní nejen ztuhlé svaly, ale částečně zasáhne i do pojivové tkáně. Následným strečinkem budete překvapení, jakých rozsahů dosáhnete. A tak mí klienti po zaučení často při sledování televizních novin provádějí automasáž.

Pěnový válec není určen jen k válení, ale je skvělý i pro strečink celého těla a výborně funguje i pro zapojení hlubokého svalového stabilizačního systému a budování pevného CORU. Díky němu jste schopni provést mobilizaci krční, hrudní a bederní páteře. Rozpohybujete lopatky, uvolníte ramenní a kyčelní kloub. Při lehu na válci se lépe nastavuje neutrální pozice páteře, zapojuje hluboký stabilizační systém a nastavuje dech do zadních partií hrudníku a beder, než je tomu na samotné podložce. Klienti si nemusí pamatovat složité cviky stačí si lehnout a stabilizovat. Paradoxem je, že při balancování a kontrole těla na válci přinutíte mozek myslet jen na kontrolu svého těla a tím odběhnout od svých starostí a to vede také k relaxaci a uvolnění napětí v těle.

Pěnový válec jsem také zakoupila i pro klienty skupinových lekcí Pilates Clinic Method. A výsledek byl stejný jako u klientů z osobních tréninků. Obrovské nadšení a já musela objednat další bedny pěnových válců. Tato pomůcka totiž nekončí jako spousta jiných pod postelí či jako věšák. I u nás doma o něj stále zakopávám. Sice jsme díky válci museli navštívit i chirurgické oddělení pro naštípnutou kůstku kloubu prstu na noze, to se rozhodl jeden z mých synů po válci jako akrobat přejít jídelnu a trochu se mu to vymklo kontrole, ale jinak se na něm válejí denně.

Nyní jsem pro osobní tréninky vybavena originálními Pilates stroji a mí klienti cvičí převážně na nich, ale válec používám stále. Nové klienty vždy učím i cviky na válci a ti si jej hned či později odnesou domů a pokračují cvičením na válci i doma. Vidí na sobě rychlejší ústup svých problémů, díky nimž mne vyhledali a jsou s ním maximálně spokojeni.

Závěrem tedy mohu jen konstatovat, že pěnový válec by neměl chybět ve fitcentrech na skupinových lekcích Pilates či cvičení pro Zdravá záda. Měl by být i součástí každé posilovny a pomůckou osobního trenéra Pilates a fitness trenéra. Neměl by chybět ani ve výbavě fyzioterapeuta či rehabilitačního pracovníka, protože díky pěnovému válci může klienta navést k zodpovědnosti za své tělo a k aktivní práci na odstranění svých problémů.

seminar-valce.jpg

Když jsem připravovala první seminář - pěnový válec pro IQ Pohyb Akademii, byla jsem překvapena, jak velký zásobník cviků mám. Díky skupinovým lekcím musím být stále kreativní, aby lekce nebyly stejné. Přijďte se přesvědčit. Těším se na viděnou u mne na osobních lekcích, skupinových lekcích ve Sport Perfektu Věry Macoškové či na školení v IQ Pohyb Akademii.